Kvalitná vonkajšia technika - ako sme vyberali mi

V časoch, keď sme vyberali vonkajšiu tieniacu techniku som mala hlavu pomaličky ako balón. Možnosti sa na mňa valili zo všetkých strán a ja som si nevedela vybrať. Som človek modernej doby tak som hľadala samozrejme veľa na internete. A tam toho bolo teda fakt veľmi veľa. No aspoň som si spravila taký základný prehľad o tom čo všetko existuje :) A časom som sa naučila vnímať aj rozdiely nie v cene, avšak v kvalite a jednotlivých prvkoch vonkajšieho tienenia.

Najskôr sa mi páčili vonkajšie žalúzie, prišli mi také modernejšie ako vonkajšie rolety. A tak som sa obzerala hodne týmto smerom. Vyberala som si farbu, a chcela som diaľkové ovládanie nech k tomu nemusíme každú chvíľku vstávať, keď bude treba zabezpečiť tieň. A keď som už mala takmer vybraté tak sa mi stala taká zvláštna vec. Natrafila som na vonkajšie rolety a tam som sa dočítala, že sú vhodné na nízkoenergetický dom, lebo ich lamely majú výplň, ktorá dodatočne okno zateplí. Najskôr som tomu nerozumela no potom mi to ochotní pracovníci vysvetlili a už som takmer nemala nad čím váhať.
 
Tieniaca technika
Keďže sme náš dom ešte nemali zateplený a omietnutý tak bolo jasné, že sme vybrali rolety s kastlíkom (to je tá vec, ktorá mnohým pripadá čudná a tam sa tá roleta ukrýva, keď je vyhrnutá) a teraz, keď dom dokončíme tak bude vidno už len samotnú roletu. Pri pohodlnom elektrickom ovládaní som samozrejme ostala. Pracujem veľa na počítači a ak by som mala každú chvíľu pretŕhať spleť mojich myšlienok tak to by som dokopy nič nespravila. Elektrické ovládanie je skvelá voľba aj kvôli deťom aspoň sa nehrajú s tým manuálnym :)

Zároveň s odstupom času som bola pozvaná k známym na kolaudáciu ich nového hniezdočka a všimla som si, že majú vonkajšie látkové rolety. Vôbec som nevedela, ako je to možné, veď látka nemôže vydržať toľko ako môj hliník, ale po vysvetlení ako vlastne vonkajšie látkové rolety fungujú som im začala ticho závidieť, že keď sme dokončovali náš dom, takéto rolety ešte u nás neboli k dispozícii. Veľkou výhodou je  malý priestor pre zateplenie, box začína od rozmeru cca 10x10cm a pri variante zipp screen rolety môžete ich mať stiahnuté aj pri silnom vetre. Samotná látka je veľmi zaujímavá, screen znamená to, že ak máte stiahnutú roletu, z vnútra vidíte panorámu, takže je to veľmi zaujímavé riešenie tienenia a pritom vám táto špeciálna látka zachytí vysoké percento škodlivého UV žiarenia (97-98%) 


Či už sú to vonkajšie rolety alebo žalúzie je len na tebe čo si vyberieš a na aký účel. Stačí už len vyladiť farbu a doriešiť ovládanie a môžete montovať a tešiť sa z nového kvalitného – moderného tienenia. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára